2016.3.23

来源:互联网 发布:linux系统改ip地址 编辑:程序博客网 时间:2024/05/18 03:06



2016.3.22


if ( kbd.LeftIspressed() )    //the action that press left arror key

{

}

if( kbd.RightIsPressed() )     //the action that press right arror key

{

}

if( kbd.UpIsPressed() )     //the action that press up arror key

{

}

if( kbd.DownIsPressed() )     //the action that press right arror key

{

}

if you want to let the action that after pressed arror key stay still (not to return to the original position,means the values will be keeped after press arror key) than use constructed function to initialization,by use constructed function you can get the initialized value and avoid  the values  constantly initialized

if you wan to initialize a parameter once and want to let the parameter keep changed,than use constructed function ex:(

Game::Game(HWND hwnd ,const KeyboardServer &kServer )

:  x(100),

   y(100),

   speed(100)

{}

can not use as if(300<y<400)

should use as if(300<y && y>400)

or  if (300 < y)

         {

            if ( y<400)

                {}

         }

= means equal 

== means assignment do not mix it up


//the path of a 500 length and 100 width rectangle

if ( y2 == 100)

  {

    x2++;         //can not reach to the coordinate (100,100)

  }

if( x2 == 500)

{

 y2++;             //can  not reach to coordinate (500,100)      (499,100)->(500,101)

}

if ( y2 ==500)

{

  x2-=1;          //can not reach to coordinate (500,500)

}

if( x2 == 100)

{

 y2--;            //can not reach coordinate ( 100,500)

}


improved :

if ( x2 == 100 && y2 > 100)

   {

      y2--;

   }

if ( y2 == 500 )       //just conversion sequence than it can reach to the coordinates of four corners

  {

   x2 =x2 -1; 

 }

if ( x2 == 500)

 {

y2++;

 }

if( y2 ==100 )

{

x2++;

}


の== of、私の==my  私の本

と == (1) with   私とカラオケいかない?

   (2) and ,between nouns   私は英語と数学が得意です i am good at English and Maths

ここ==here  そこ==there  あそこ==over there どこ==where  (こちら そちら あちら どちら)==the polite expression of ここ、そこ、あそこ、どこ


R-verb

--R-verb are verbs that end with {る} in most cases the vowel before the { る} are 'e' or 'i'    for exapmle  教える、起きる 

exception: 切る、帰る、<-  this two is U-verb

R-verb ます形 -> just take off the { る} and add {ます} ex:

教える  教えます

食べる  たべます

起きる  起きます

見る  見ます

寝る  寝ます

R-verb Negatives:  -> take off the {る} and add {ない} ex:

教える  教えない

起きる 起きない

食べる 食べない


U-verbs : end with sound  of 'u' う/く/ぐ/す/つ/ぬ/ぶ/む/る/   for example:

行く 飲む 買う 遊ぶ 待つ 書く いそぐ 死ぬ 帰る

exception: they can also end with る like R-verb but the vowel before る will always be 'a' 'o' 'u'      ex: 止まる 取る 売る->they end with る but is U-verb not r-verb


U-verb ます形 --> change the "u' sounding letter (veb ending) to 'i' and then add {ます} for example  遊ぶ 遊び 遊びます

it become more simple if you romanise it  take off the 'u' and add 'imasu' example:  帰る kaeru->kaerimasu

                                                                                                                                                    遊ぶ asobo->asobimasu

言う 言います

話す 話します

死ぬ 死にます

帰る 帰ります

書く 書きます

立つ 立ちます

飲む 飲みます


U-veb Negatives:->change the 'u' sounding vowel to 'a' and  add {ない}

exmaple:

  書く 書かない

立つ 立たない

飲む 飲まない

話す 話さない

死ぬ 死なない

帰る 帰らない

exceptions:

買う 買わない

会う 合わない

ある(u-verds) ない  あそこにコンビニがある

                        あそこにコンビニはない


Annoying one:   either R-verbs nor U-verbs

only two verbs           する and くる

annoying one  ます形  する lます

            くる きます

annoying negatives:  する lない

          くる こない    

ます形的negatives stem+ません  example

            教える 教えます 教えません

   考えて(kanngae)  考えます 考えません

   かく 書きます 書きません

   飲む 飲みません

   する しません

   くる きません

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